תקרית אלסקה – נובמבר 1986

כותב המאמר: קובי אלדר

במהלך טיסת מטען JAL 1628 במטוס בואינג 747 של חברת התעופה היפנית מאיסלנד לאנקוראג' היה הצוות חשוף להיתקלות עם מספר עב"מים באירוע שנמשך עשרות דקות. מפקד הטיסה היה קפטן טנג'ו טראוצ'י טייס בעל ניסיון של שלושה עשורים של טיסה ולצידו טייס משנה ומהנדס טיסה. בתחילת האירוע התקרבו שני עב"מים מלבניים בגודל של DC-8 לנתיב טיסת הבואינג. שני הגופים טסו במרחק של 500 עד 1000 רגל מהמטוס תוך שהם מתמרנים זה עם זה. לאחר מספר דקות ניתקו העצמים מגע וטסו מספר מיילים  מהמטוס שם הצטרפו ל"ספינת חלל" בגודל של "שתי נושאות מטוסים".

העצם נקלט על מסכי המכ"ם של תחנת הקרקע אך לא נקלט שידור של טרנספונדר. העצם נקלט גם במכ"ם של המטוס עצמו. העצם הגדול עקב אחרי המטוס למרות סידרה של שינויי נתיב שבוצעו בתאום עם מגדל הפיקוח. עם התקרבותו של מטוס נוסעים נוסף לאזור ניתק העב"מ הגדול מגע ונעלם.

קפטן טנג'ו טראוצ'י

 קפטן טנג'ו טראוצ'י

תמונת "ספינת החלל" כפי שתוארה על ידי קפטן טראוצ'י. לתשומת לבכם גודלה היחסי לעומת גודלו של מטוס הבואינג 747 המשורטט בצד ימין מתחת ל"טבעת" העוטפת את העב"מ.

ספינת החלל תאור בעיתון

פרטים נוספים על התקרית תוכלו למצוא כאן.

עכשיו לסרטון המתאר את התקרית במפורט

בכנס מדעי שארגן העיתון Limina בתחילת פברואר 2023 שיתף ד"ר דניאל קומב את תוצאות מחקרו על הדינמיקה של העצם הגדול שעקב אחרי ה-747. המחקר התבסס על הקלטות המכ"מ של התקרית ושהגיעו לידיו. תוצאת המחקר מהממת במשמעויותיה – התאוצה בה נע העצם בפרקי זמן מסוימים נעה בין 9,450g ל 10,786g!!! (למי שאינו מתמצא, תאוצה של 10g נחשבת לתאוצה הגבוהה ביותר שטייסי קרב מסוגלים לשאת למשך זמן קצר. המחקר הזה מתואר בספרו של קומב ANOMALY. קישור לגרסה דיגיטלית של המחקר ניתן למצוא כאן.

ספרו של קומב ANOMALY

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוזוול מפה

תקרית רוזוול – יולי 1947

בתחילת יולי 1947 דיווח חוואי אמריקאי על התרסקות כלי טיס בשטח מרוחק של חוותו במדינת ניו-מקסיקו ליד עיירה הקרויה רוזוול. חיל האוויר האמריקאי הוזעק למקום